Aktivní brzda

Aktivní brzda, známá také jako aktivní brždění motoru, je funkce v elektrických airsoftových zbraních (AEG), která zastavuje motor okamžitě po uvolnění spouště. Na rozdíl od standardního MOSFETu, který pouze řídí proud do motoru, aktivní brzda aplikuje reverzní proud k zastavení motoru a tím i pístu ve správné poloze. To zabraňuje nechtěnému přetáčení mechanických částí po výstřelu a zajišťuje přesnější a konzistentní střelbu.




Výhody aktivní brzdy oproti běžnému MOSFETu:

  • Přesnější střelba v semi-auto režimu: Aktivní brzda zastaví motor ihned po výstřelu, čímž zajistí, že při každém stisknutí spouště dojde pouze k jednomu výstřelu.
  • Zabraňuje opotřebení vnitřních částí: Zastavení motoru po každém výstřelu zabraňuje přetáčení pístu a nechtěnému zatěžování ozubených kol, čímž se prodlužuje životnost vnitřních dílů.
  • Konzistentní střelba: Díky okamžitému zastavení motoru je střelba stabilní a konzistentní, což je výhodné zejména pro hráče, kteří upřednostňují režim semi-auto.
  • Ideální pro vyšší kadenci (RoF): Aktivní brzda pomáhá při střelbě s vyšší kadencí, kde by mohlo docházet k přetáčení a nechtěným výstřelům bez jejího použití.




Rozdíl oproti MOSFETu:
Zatímco MOSFET zlepšuje efektivitu přenosu proudu a chrání spoušťové kontakty, aktivní brzda přidává další úroveň kontroly nad motorovým chodem tím, že ho zastaví ve správnou chvíli. MOSFET sám o sobě nezajišťuje, aby motor a píst zastavily ihned po uvolnění spouště, což může vést k menší přesnosti v semi-auto režimu.

Powered by Froala Editor